Preskočiť na hlavný obsah

Svadobné šaty 1. Výberáme svadobné šaty. Kde a s kým?

Upozornenie! Tento článok je určený len pre ženy.

Keď sa začíname pripravovať na svadbu, najdôležitejšou vecou je zohnať šaty. Tie sú potrebné bez ohľadu na to, či sa vydávate o dvoch svedkoch alebo robíte 150-člennú svadbu. Preto začíname rubriku Svadobné šaty.


Kde začať? Odporúčam jednoznačne v svadobných salónoch. A to v stredne veľkých mestách. Prečo?
Pretože rovnaké svadobné šaty, aké sa nachádzajú v našom hlavnom meste, nájdete aj vo väčších mestách, ale za oveľa nižšie ceny. Do malých miest neodporúčam ísť, pretože to stojí veľa času a častokrát nájdete jedinú svadobku v meste, ktorá má ceny, za aké by sa nemuseli hanbiť ani v Bratislave a modely z roku Pána... Vo väčších mestách je výhoda v cene, pretože tú diktuje konkurencia. Ceny za požičanie sa pohybujú v relácii od 332 do 500 eur (najčastejšie 415). Samozrejme sa skúste popýtať na zľavu, seriózne salóny sú ju schopné dať, prípadne zarátajú do sumy aj závoj, bižutériu, bolerko a iné doplnky. Keď už sa chystáte na lov šiat, tak treba vidieť a skusiť viaceré salóny a typy šiat. Aj keď by ste si chceli dať svadobné šaty šiť, predtým je potrebné nejaké si vyskúšať a určiť si vhodný strih a farbu.

S kým ísť a s kým neísť? Pri výbere šiat by nevesta nemala byť sama, ale je potrebné, aby ju ohodnotila aj osoba, ktorá má vkus a vie byť aj kritická. Zaiste predávajúca v svadobke Vám povie, že Vám tie šaty pristanú, hoci by ste v nich boli bledá ako stena. Je to syndróm predávajúceho, ktorý v domnení ľahkého predaja zaprie aj nos medzi očami. Česť výnimkam!
Povedali sme si, kto nám bude pri výber šiat nápomocný, ale koho by sme radšej mali nechať doma? No predsa ženícha. A to nielen kvôli poverám a zvykom, že ženích by mal nevestu vidieť až v svadobný deň. Má to aj praktické opodstatnenie: jednoducho ide o to, aby Váš nastávajúci nevidel prípadné neúspechy. Lebo v deň D je hlavné ho ohúriť. Aby nezaváhal. A čo ak by mu náhodou preblesklo hlavou to, ako ste dlho neúspešne hľadali také šaty, ktoré by prekryli prípadné nedostatky? Takáto spomienka by nedajbože mohla ovplyvniť jeho rozhodnutie a pripraviť Vás o jedinečnú možnosť ako nezostať starou dievkou. Ako som už naznačila, šaty môžu všeličo skyť, ale aj všeličo zdôrazniť a správne zvolený strih a farba dokážu spraviť hotové zázraky: premeniť škaredé káčatko na majestátnu labuť.


TIP: Ušetrite aj vy, nakúpte ešte dnes na Aliexpresse. Svadobné doplnky, dekorácie alebo aj niečo iné.


Praktická rada: vezmite si so sebou foťák (vo väčšine salóch je dovolené po opýtaní fotiť a Vy si tak ľahšie v pohodlí domova vyberiete tie pravé), spodné prádlo, ktoré by ste chceli mať na sebe v svadobný deň (tak zistíte, či Vám zo šiat nebude niečo vykúkať), na sebe majte jednoduché oblečenie ( také, čo sa ľahko vyzlieka a oblieka, aby Vás to neznervózňovalo) a tiež je dobré, keď si upravíte vlasy do podobného účesu, aký plánujete mať na svadbe (z dôvodu skúšania závoja). A nezabudnite na topánky (lebo podľa toho v salóne zistia, či je nutné upravovať dĺžku šiat).

Komentáre

  1. No co, uz si si vybrala satocky?

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jasne, ze som si vybrala, ale pred drahym nesmiem prezradit, ktore saty, lebo by si ich "vygooglil" :-)

    Mozem prezradit len tolko, kolko vie aj ON: su z kolekcie San Patrick, sezona 2009.

    A dalsie rady ako na saty napisem, ked bude viacej casu... Mozes sa tesit, bola to zabava :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Skoda, tak rad by som si ich pozrel... :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Uvidis ich v den, ked sa budem mat stat Tvojou :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ona, super. Ja viem, ze vyberanie siat bola zabava, bolo to uzasne, ja som sa vydavala v oktobri 2007:) Saty som si kupovala a mala som svoje vysnivane. Moj manzel vedel len to, ze nebudu biele, ale farby sampanskeho (obaja sme svetle typy, tak sa nam to hodilo viac ako bielo-biela). No a videl ma v nich, az ked ma do nich obliekal na sobas. Konzultantka bola uzasna rovnako ako pristup v salone. Nahlasila som velkost podprsenky a konfekcnu velkost a ona mi priniesla korzetovu podprsenku a spodnicku presne na mna, aby mi saty pri skusani dobre sedeli. Za dve hodiny som si vybrala tie moje saty, krajcirka mi poradila, ake upravy bolo potrebne urobit, vlastne mi ich usila na mieru. Mala som do nich vsite aj kosicky, na svadbe som nemusela mat podprsenku a sedeli ako uliate. Tak nech to vyjde aj tebe a citis sa ako princezna v tych svojich.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Dakujem, ze si sa zdoverila so svojou skusenostou. A zaroven Ti gratulujem k sobasu a k tomu, ze si mala naozaj profesionalny pristup. Nie vzdy sa totiz s takou profesionalitou v sluzbach, ako je svadobny salon, stretneme. Najradsej mam predavacky, ktore sa zatvaria hned ako vojdem, ze ich otravujem a na tvari sa im da vycitat toto: "zase dalsia, ktora sa ide vydavat..." Ale pre mna je to jediny raz v zivote a mali by sa podala toho aj chovat.

    S tym obliekanim v svadobny den je to zaujimave, ON by sa urcite potesil, ale ja som mu prislubila az vyzliekanie :-) No ved ho musim nejak ponatahovat.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Haha. Vies, my zijeme dlhe roky v USA a nemame tu nikoho okrem seba, tak preto ma obliekal:) No a zamracene predavacky tu tiez nepozname. Vela stastia do manzelstva!

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Pridajte Váš komentár

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Svadobné zákusky a sladkosti (Lacná svadba 4)

Aká by bola svadba bez sladkostí? Ona a hlavne On si to nedokážu predstaviť. Najčastejším dezertom na svadbách sú svadobné zákusky, obľube sa teší aj čerstvé ovocie a šaláty. Ľudia obľubujú aj candy bary. Ako zabezpečiť sladké pohostenie a pritom veľa neminúť? 1. Čokoládová fontána - zabudnite na ňu Fontány s tečúcou horúcou čokoládou lákajú k sebe množstvo

Svadobná tombola 2.

Do komentárov pod článkom "Svadobná tombola 1" nám pribudol od návštevníka či návštevníčky zoznam cien do tomboly, v ktorom sme našli veľmi dobré nápady. Tak sme sa rozhodli, že im vyhradíme samostatný príspevok. Síce cien v tombole je 70, odporúčame si vybrať tie, ktoré sa vám páčia najviac. Keď budete počítať, koľko času z programu chcete tombole venovať, rátajte s dvoma minútami na

Manželský sľub v kostole

Počas svadobného obradu Vás čaká svadobný sľub, je dobré sa naň pripraviť, aby ste vedeli, čo Vás čaká a neminie. A čo to vlastne budete sľubovať... Je možné si vybrať z dvoch variantov: 1. forma je taká, že ženích s nevestou odpovedajú na kňazom položené otázky dve odpovede, a síce: beriem a sľubujem . Táto forma mi príde veľmi neosobná, nakoľko z Vašich úst nevyjde ani samotný sľub, ani meno Vášho nastávajúceho, Vašej nastávajúcej. • Kňaz sa pýta najprv ženícha: Kňaz: M., beriete si (berieš si) M. za svoju manželku? Muž: Beriem. Kňaz: Sľubujete